PRINCE OF PERSIA TRIOLOGY
PRINCE OF PERSIA TRIOLOGY
Prince of Persia
 
Animáció
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Főoldal
 
Menü
 
Prince
 
Sands of Time
 
SANDS OF TIME
 
Warior Within
 
WARRIOR WITHIN
 
Two Thrones
 
TWO THRONES
 
Dahaka
 
Szavazz!
Ki a kedvenc karaktered a WW-ből?

Prince
Shahdee
Old Man
Kaileena
Crowmaster
Brute
Griffin
Dahaka
Sand Wraith
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Shahdee
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Társoldalak
 
Ismertető

Prince of Persia: The Two Thrones

2003 telén elsöprő sikert aratott a nyolcvanas évek klasszikus játékának újraértelmezése,a
Alátványos megvalósításnak és remek történetnek köszönhetően gyakorlatilag új etalonként robbant a külső nézetes akciójátékok közé, számos díjat is bezsebelve. Természetesen nem maradt el a folytatás: a 2004-es év végére kijött a Warrior Within, majd 2005 utolsó hónapjában követte ezt a trilógiát lezáró epizód, mely az első hírekben szereplő Kindred Blades után végül a sokkal találóbb The Two Thrones alcímet kapta.

Tekintve, hogy a Warrior Within kétféle befejezést is kínált a játékosoknak, ezek közül az egyiket választották ki a folytatáshoz a készítők, mégpedig amelyben Kaileena élve marad. Hercegünk Kaileenával együtt hazaindul az Idő szigetéről Babilonba. A partokhoz érve azonban hajójukat elsüllyesztik, a partra vetődő Herceget és Kaileenát is elfogják, azonban főhősünk megszökik és a lány kiszabadítására indul. A sztori Babilon városában játszódik, változatos helyszíneken: az utcáktól a csatornarendszeren és a palotán keresztül a háztetőkig bezárólag mindenfelé megfordulhatunk.

A történet során hamar kiderül, hogy a Herceg kissé skizofrénné vált a harmadik epizódra: második énje a Sötét Herceg lett. Ő egyrészt belső hangként van jelen, másrészt pedig a kalandok során bizonyos helyeken hősünk egyszerűen átalakul a gonoszabb gondolkodású személyiséggé. (Ez a váltás teljesen automatikus, nincs lehetőségünk eldönteni, hogy egyes pályarészeket melyik szereplő bőrébe bújva teljesítünk.) A Sötét Herceg külső megjelenése mellett mind harcmodorát, mind mozgásait tekintve különbözik „normál” változatától. A különböző szúrófegyverek helyett ő elsődlegesen a testébe épült láncot használhatja a rátámadó ellenfelek ellen, akár ostorszerű csapásra, akár például fojtogatás céljából. Fontos tulajdonsága még a második személynek, hogy a homok adja életerejét, mely folyamatosan fogy, és az ellenfelek legyilkolásával növelhetjük, ezáltal is pörgősebbé téve a játékmenetet, ha épp a Sötét Herceget irányítjuk. Nincs lehetőségünk ugyanis megállni és körbenézni, hogy merre kell folytatnunk az utat, gyors döntésekre lesz szükség, ha oda akarunk érni időben a következő ellenfélhez. (Vagy esetleg kereshetünk valami fal mentén álldogáló edényt, amit széttörve jó esetben szintén találunk kis tartalék homokot.)

A harc már eddig is igen kifinomult és látványos volt a Prince of Persia sorozatban, ezt most még egy szinttel tovább vitték, és kiegészítették a Speed Kill rendszerrel. A pályán mászkálás során bizonyos helyzetekben – amikor ellenfeleink közelébe kerülünk úgy, hogy ők még nem vesznek észre, például felettük lógva egy rúdról, párkányról vagy egy kötélről – a képernyő kissé elmosódik, ezzel jelezve, hogy itt az ideje a Speed Kill elindításának. Ekkor a megfelelő gombot megnyomva különleges mozgássor indul, melynek során igen pontosan időzítve kell párszor kattintanunk az egérrel (ezt tőrünk elszíneződése jelzi), máskülönben lőttek a kivégzésnek, ellenfelünk félrelök, és normál küzdelemben kell megvívnunk vele.

A lehetséges mozgások az eddigi epizódokhoz hasonlóan most is igen sokfélék. Például a falnak futva pár lépést tehetünk felfelé (de ha közel van a szomszéd fal, akár át is ugorhatunk felé, majd vissza, így feljebb jutva a következő párkányig), vagy kisebb távon a falon is futhatunk. A Sötét Herceg ezt még megfejeli azzal, hogy a láncot mintegy lasszóként használja, és így lendül tovább a fal mentén, vagy keresztül egy terem felső rúdjait használva. A falon felfutva néhol lyukat találhatunk, melybe tőrünket belevágva megkapaszkodhatunk, és innen felfelé vagy oldalra lendülve juthatunk tovább. A falakon pedig néha dobbantót helyeztek el, melyről nagyobb elugrásra nyílik lehetőségünk (sőt, ha jól időzítünk, akár innen is indíthatunk látványos Speed Killt).

Érdekes új játékelem a fogathajtás. Ilyenkor egy lovas szekérre pattan a Herceg, és miközben jobbra-balra kanyarodunk a fogattal – arra vigyázva, hogy nehogy nekicsapjuk a falnak –, a kocsira felugró ellenségektől is meg kell szabadulnunk. Nem sokszor lesz ezzel dolgunk, de szépen színesíti a játékmenetet, igaz, kicsit talán nehéz az irányítása.

Természetesen bizonyos időközönként főellenségekre is számíthatunk. Velük jóval nehezebb elbánni, mint a pályákon általában felbukkanó katonákkal, több Speed Kill sorozatra is szükség lehet, hogy elimináljuk ezeket. A pálya kialakítása is segítségünkre lehet ilyenkor, és a belső hang is megpróbál rávezetni általában arra, hogy mi a gyenge pontja ellenfelünknek.

A történet és a pályaszerkesztés egyaránt jól sikerült. Az előbbinek köszönhetően nehezen hagyjuk félbe a játékot, folyamatosan hajt a kíváncsiság, hogy mi is lesz a végkifejlet. Az utóbbi pedig gondoskodik arról, hogy ne nagyon adjuk fel a kilátástalanság miatt a küzdelmet. A legtöbb esetben egyértelmű, hogy merre kell tovább haladnunk, de legalábbis kis nézelődés és gondolkodás után rájöhetünk a továbbjutás módjára. Persze ez nem mindig lesz egyszerű, hiszen sok esetben igen pontos időzítésekre van szükség a megfelelő ugrásokhoz. Kifogásolható talán a mentési lehetőség hiánya, de végső soron ez is egyfajta plusz kihívást ad a játékhoz (persze igencsak bosszantó lehet, amikor már sokadik alkalommal halunk meg pechünkre a következő mentési pont előtt, és kezdhetjük az előzőtől a játékot). Szintén kár, hogy az átvezető jeleneteket nem tudjuk átugrani – ez főleg az újrakezdések után zavaró.

A játék talán egyetlen gyenge pontja az irányítás. A konzolos vezérlés PC-re átültetése a legtöbb játék esetben nem jön ki szerencsésen. A Prince of Persiában pedig néhány esetben különösen bosszantó volt a WASD+egér kombinációval történő irányítás során a kamera-relatív mozgás. Mindenekelőtt akkor, amikor épp menet közben magától elmozdult más pozícióba a kamera. De sokszor előfordult az is, hogy a fal mellé szorult kamerát nem tudtam megfelelő szögbe mozdítani az egérrel, így jóval nehezebben találtam meg a megfelelő irányt a kaland folytatásában.

Végül a zenékre és a hangokra kell még kitérni. Ezen a téren is remekül teljesített a program, a hangulathoz sokat tesznek hozzá az aláfestő zenék, és a szereplők hangjait is jól eltalálták. A Herceg két személyiségének párbeszédei is kitűnőek, de még a narrátorként hallható női hang is igen kellemes.

A fejlesztők koncepciója szerint a The Two Thrones a befejezése az Idő Homokjához kapcsolódó sorozatnak, így az esetleges folytatás teljesen új háttértörténetet fog kapni. (Márpedig miért is ne lenne folytatás – egy sikersorozatról nem valószínű, hogy csak úgy lemond egy kiadó...) A harmadik epizóddal egy nagyszerű zárást kaptunk a trilógiához, történet, látvány és hangulat terén is szinte a maximumot nyújtva, amit manapság egy játéktól elvárhatunk. Ezek után kíváncsian várhatjuk, mivel – és mikor – fogják überelni a Ubi Soft munkatársai eddigi alkotásaikat.

 
Prince of Persia
 
Animáció
 
Szavazz!
Milyen az oldal?

Király
Közepes
Még van tennivaló
Rossz
Borzalmas
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Látogatók
Indulás: 2007-01-18
 
Dark Prince
 
Háttérzene
 
CHAT
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Prince
 
Szavazz!
Melyik tetszik jobban?

Sands of Time
Warrior Within
Two Thrones
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Farah
 
Szavazz!
Ki a kedvenc karaktered a T2T-ból

Prince
Dark Prince
Farah
Kaileena
Visier
Klompa
Mahesti
The Twins
Old Man
Stone Guard
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Az Oldal

Görgetősáv
 
Lapozás
 

 
Kaileena
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!